czwartek, 18 stycznia 2018

Szybko i smacznie - zdrowe śniadania dodające energii dla każdego ♥

Większość z nas powinna być tego świadoma, że zdrowe śniadanie to podstawa udanego i aktywnego dnia :) Dlaczego? Otóż pierwszy posiłek dodaje nam przede wszystkim energii i kopa do działania, mamy siłę do działania i czujemy się lepiej. Bo jak wiadomo- burczenie w brzuchu, mdłości i osłabienie to raczej nic przyjemnego, tylko psuje humor i odbiera chęci do życia. Zadbajmy więc, by wyjść rano z domu najedzeni i gotowi na wyzwania :)



Jak powinno wyglądać śniadanie?

* Przede wszystkim powinno być pełnowartościowe, zawierać witaminy i wszystkie składniki odżywcze
* Najlepiej, gdybyśmy zjedli ten pierwszy posiłek maksymalnie godzinę po obudzeniu się. Badania dowodzą, że wtedy czujemy mniejszy głód w ciągu dnia i nie mamy wilczego napadu głodu
* Dobrze, gdyby w śniadaniu było trochę nabiału, owoce świeże lub suszone, a także produkty pełnoziarniste ze sporą zawartością błonnika pokarmowego.
* Istotnym jest też to, by dobrze się nawadniać, tak więc szklanka wody, czy herbaty zwykłej bez cukru jest jak najbardziej wskazana :)
* Jeśli się odchudzasz, polecam wypić szklankę chłodnej wody z sokiem z połówki cytryny na pół godziny przed śniadaniem - świetnie rozbuja metabolizm :)

CO JEM, GDY SIĘ SPIESZĘ?
MOJE PROPOZYCJE DLA ZABIEGANYCH

Nie da się ukryć, że dzisiejsze czasy to jedno wielkie życie w biegu. Są jednak sposoby na to, by szybko i łatwo przygotować posiłek i nie mieć na sumieniu, że znowu odpuściliśmy, bo się spieszyliśmy do pracy, bo zaspaliśmy, bo coś tam coś tam. Nie ma wymówek, większość propozycji przypotujesz już nawet w 5 minut ! :)

MUSLI

Ale nie musli z długim jak rzeka Wisła składem związków chemicznych, tylko takie, które bazuje na naprawdę zdrowym składzie. Bo przecież ma być zdrowo, a nie chemicznie, prawda? :)

Moja propozycja, w której trakcie testowania jestem to:

* Musli One Day More - do wyboru, do koloru. Musli dla aktywnych, błonnikowe, kobiece, męskie, codzienne.. Wymieniać można sporo. Pakowane w tubę, lub praktyczne, małe już poporcjowane pojemniczki. Ja wybrałam tę drugą opcję, gdyż tak mi po prostu łatwiej. Każdy kubeczek to coś innego, inny skład, inne dodatki i pyszny smak! :) Naprawdę polecam, same dobre kalorie :) Może nie jest najtańsze, ale z pewnością warte swojej ceny :)

Stronka, z której możecie zamówić wyżej opisane musli to: OneDayMore

Jak ja jem to musli?
- Z jogurtem waniliowym Danio (nienawidzę jogurtu naturalnego! :/ ) lub greckim
- Ze szklanką mleka 1,5% (opcjonalnie do jednej kubeczkowej porcji)

Czasem opcjonalnie:
- Wkrajam świeże owoce takie jak banan, jabłko, mandarynka, kiwi
- Dodaję suszonej żurawiny, moreli, daktyli itp



* Mojemusli.pl - coś pięknego! Coś przed wszystkim PYSZNEGO! A dlaczego? Na stronie mojemusli.pl mamy możliwość skomponowania własnego musli indywidualnie do potrzeb i upodobań :) Może być bardzo zdrowe z suszonymi owocami, orzechami i płatkami błonnikowymi, lub można stworzyć mieszankę nawet z ciasteczkami OREO :D A jeśli nie masz pomysłu na własną mieszankę, możesz skorzystać z gotowych propozycji, które nawiasem mówiąc są super dobrane:)

Moja kompozycja testowa, którą obecnie mam to:
- płatki błonnikowe
- malina liofilizowana
- borówka liofilizowana
- aronia liofilizowana
- orzechy włoskie
- gorzka czekolada 72%

I jest pysznie! Zachęcam do zajrzenia na stronę, duża tuba 1,7 litra jest wypełniona po brzegi i kupić ją można już za około 25 zł ( w zależności od liczby i cen składników ) :)

Jak ja jem to musli? Podobnie jak One Day More:
- Z jogurtem waniliowym Danio lub greckim
- Ze szklanką mleka 1,5% na szklankę musli (naprawdę syci)

A owoców co nie miara, więc nic dokrajać nie trzeba, ale można coś świeżego, jeśli się chce :)



Jeśli chodzi o musli typu "fitness" ze sklepu to jeszcze raz apeluję.. Radzę naprawdę czytać składy. Dopisać "FIT" to nie sztuka, gdy skład jest naprawdę długi i pozostawiający wiele do życzenia

JAJECZNICA

Tu kombinacji mamy co nie miara. Może być najzwyklejsza, doprawiona solą i pieprzem, ale można też pokombinować z ostrzejszymi przyprawami typu curry lub ostra papryka. Ja na przykład wolę drugą wersję, czasami też dodawałam sera i pokrojonej drobno szynki, ale były to już takie bogatsze, bardziej kaloryczne wersje, za to jakie dobre :D Fajnie jednak jest dodać pomidora, koperek (tak tak, pycha jest!) lub tradycyjnie szczypiorek. Cebula? Jak kto lubi, ja nie przepadam. Do jajecznicy z dwóch jaj zawsze jem 1-2 kromki ciemnego pieczywa.



OWSIANKA

Ogromna rzadkość, gdyż za owsianką nie przepadam, jednak być może zasmakuje Tobie :)
Tu też kombinować można na wszelkie sposoby, od jedzenia jej na wodzie, mleku, jogurcie, po dodanie suszonych lub świeżych owoców.

Kompozycje, które polecam:
* 5 łyżek płatków owsianych, 1 banan pokrojony w plasterki, mleko
* 5 łyżek płatków owsianych, 1 banan pokrojony w plasterki, 2 łyżki kakao, mleko
* 5 łyżek płatków owsianych, 1 łyżka suszonej żurawiny, 1 łyżka pokrojonej suszonej moreli, mleko
* 5 łyżek płatków owsianych, 1 małe jabłko pokrojone w drobne cząstki, mleko

To próbowałam, było dobre więc może i Tobie zasmakuje :)

Oto zaledwie kilka propozycji na naprawdę szybkie i zdrowe śniadania, które na długo Cię nasycą i dostarczą niezbędnych składników odżywczych na dobry początek dnia. Mam nadzieję, że troszkę pomogłam i czekam na Wasze propozycje szybkich śniadań, jestem ciekawa, co jecie :)

Wasza Nati ♥

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz